מה זה איזון מלאי? ​

איזון מלאי הוא שיטה חדשנית שנועדה לגשר על הפערים הקיימים בתחום הקמעונאות בין שיטות הניהול המסורתיות – לבין המאפיינים הדינמיים של השוק העכשווי. השיטה משלבת בין כלים טכנולוגיים חכמים לבין גישה אסטרטגית חדשנית, שפותחו בכדי לספק מענה איכותי לעסקים בכל גודל, סקטור ומדינה. ​
רגע, מה הבעיה בשיטה הקיימת?
השיטה המסורתית לניהול מלאי נשענת על ההנחה כי המכירות, עליהן יש לנו מידע, יהוו קירוב טוב מספיק לחיזוי הנעלם החשוב באמת - הביקוש. אבל זאת הנחה שגויה, כמעט כמו להשתמש במידע על עובי הסוודר שלבשנו בעונה שעברה בכדי לחזות מה יהיה מזג האוויר בעונה הבאה - המכירות הן התוצאה של הביקוש ולא הבסיס להתקיימותו.

כלומר, החלטות ניהול ורכש נשענות על מידע שאינו מייצג באופן אמין את הביקוש בפועל ומתפרס על פרקי זמן ארוכים מדי. תוך כך, העסק חשוף לסיכונים מיותרים וסובל מאתגרים רבים שמקשים על התפתחותו - החל מייצוג חסר ועודף של מוצרים, דרך מלאי איטי ועד פערים תזרימיים שוטפים.
הפתרון: איזון מלאי וניהול דינמי
בניגוד לשיטה המקובלת, שיטת איזון המלאי מספקת לעסק כלים לניהול גמיש ומהיר תגובה שמאפשר לו למצות את הביקוש בפועל באופן מקסימלי. במילים אחרות, אנחנו לא מתיימרים לחזות אילו מוצרים יהיו מבוקשים בעוד שנה, אלא מקנים לעסק את הכלים והיכולת להתאים את עצמו לדרישות השוק - תוך כדי תנועה.
איך זה עובד?
באמצעות כלים ניהוליים וחשבונאיים מתקדמים, המאפשרים לנו לזהות את כמות המלאי המינימלית להתחלת הפעילות וכן לענות באופן שוטף על השאלות מה, כמה, מתי ולאן להזמין איזה מוצרים – כך שיהיה לנו מספיק זמן תגובה, נוכל לתת לשוק להוביל אותנו על פי הביקוש האמיתי, ונמצה את פוטנציאל הרווחיות בכל שלב ובכל עונה.
התוצאה:
הגדלת כמות המכירות במחיר מלא וברווח מקסימלי הגדלת כמות סבבי המלאי וההזדמנויות לגריפת רווחים מזעור הסיכונים והקטנת הרגישות לתנודות השוק הגדלת הגמישות, מהירות התגובה והיציבות העסקית לאורך זמן